You are currently viewing קיימות בישראל | אנרגיה מתחדשת | בנייה ירוקה – מהי קיימות?

קיימות בישראל | אנרגיה מתחדשת | בנייה ירוקה – מהי קיימות?

מהי קיימות?

 

מהי קיימות? קיימות מגיעה מהמילה קיום והמשמעות שלה זה האם ניתן לקיים מצב מסוים לאורך זמן.

למעשה המושג הזה של קיימות משויך להיבט שהוא אקולוגי של האדם והסביבה וכן הקשרים בינהם.

בטבע כל המערכות מתקיימות אחד לצד השנייה ללא שהם פוגעות אחת בשנייה, וכן המערכת הסביבתית הביולוגית נחשבת למערכת אחת, והמערכת השניה זה האדם.

 

כאשר אנחנו שואלים מהי קיימות אז אנו למעשה מתכוונים שאנו רוצים שיחזור כל האיזון אשר נפגם על ידי שימור של המערכות הקיימות,  שימור הקיימות נעשה על ידי שמבצעים פעולות שונות כמו למשל שעושים שימוש חוזר בחומרים שמתכלים ומתחדשים לדוגמא: שקיות רב פעמיות, מיחזור של בקבוקי פלסטיק, השלכת פסולת במקומות המיועדים לכך כמו זריקת קרטונים במיכלים המיועדים עבור קרטונים, וכן עוד דברים.

 

ישנה הוכחה לכך שהמערכת שלנו היא מערכת ברת קיימא, ושיש לה קיום שהוא יציב ונמשך לאורך ותהא לו הקטנה כמו הקטנה שנעשית לאגם או ביצה.

בכדור הארץ שלנו ישנן מערכות שהם אקולוגיות והם מווסתות טמפרטורה וכן גזים שונים כמו למשל חמצן, חנקן, מים, ועוד. אותם המערכות הללו הם מערכות אשר קיימות שנים רבות אך ככל שהאדם יותר מתפתח וההתערבות שלו בטבע גוברת כך גם האיכות שלהם נפגעת ויורדת לאט לאט.

 

אם שואלים מהי קיימות אז ניתן גם להשיב ולשאול על ידי מה נמדדת קיימות? ואכן הקיימות נמדדת על ידי השפעה של מערכות שונות כמו לשמל מאגרי שתייה, ימים, אדמות, וכ'ו.

הימים הם אלו שמעניקים את וויסות הטמפרטורה הקיימת, האדמות החקלאיות מספקות לנו מזון, ועל כן הקיום שלהם  הוא זה אשר כה חשוב עבור ההמשכיות שנעשית בכדור הארץ ועוזר להמשכיות החיים.

 

בני האדם פוגעים במערכות שקיימות על ידי כך שלמעשה רוצים לספק את צרכינו כמו ייצור אנרגיה תעשייה ומזון.

חשוב מאד שאנו נבין את כל ההשפעה שלנו על הסביבה וננסה למזער את הנזקים ככל הניתן, וזה יכול להתקיים על ידי פעולות יומיומיות שאנו מבצעים כגון: הפרדת פסולת, מיחזור של חומרים מתכלים כמו פלסטיק ונייר, שימוש חוזר במי שתיה, לבוש, ועד דברים רבים אשר ביחד עוזרים לשמור על הקיימות, ואם כן כאשר שואלים מהי קיימות זאת התשובה לכך.

כתיבת תגובה