כביש 6 חוצה ישראל

כביש 6 חוצה ישראל

החזון של כביש 6 ובשמותיו הנוספים חוצה ישראל ודרך יצחק רבין לקשר את שתי קצוות הארץ ממטולה ועד אילת. המטרה היא להוסיף כל תקופה מקטע נוסף עד שכולם יתחברו לכביש אחד וארוך שיהיה נוח, חסר רמזורים, ללא פקקים, מטופח והכי חשוב מהיר.

כל החלום הזה לא היה מתאפשר ללא הכנסת כביש 6 לתוכנית המתאר הארצית כבר בשנת  1976 למרות שחשבו עליו כמה שנים קודם ב- 1961. מאותו רגע החלה המדינה לזהות את הקרקעות המתאימות ביותר עליו יוכל להתפרס הכביש ויצאה למסע רכישת קרקעות שלא תמיד היה הכי פשוט. רוב הקרקעות הן חקלאיות בבעלות אנשים פרטיים או של ישובים והיה צורך שיעברו תהליך הפרטה ובדיקה שאכן הן מתאימות למטרה. ברגע שניתנו כל האישורים האפשריים הקרקע עברה לחסות המדינה שעל מנת להפוך את הקרקע לכביש הקימה חברה חיצונית שסללה את הכביש. את נושא התחזוקה, התפעול, שמירה על איכות הסביבה, גביית האגרה הוציאה במכרז חיצוני ומי שזכתה זו חברת "דרך ארץ" שתאלץ אחרי 30 שנה להיפרד מכספי האגרה של כביש 6 ולהחזירו לידי הממשלה על פי אותו הסכם.

כביש 6 משתלם לכולם

מעבר להיותו של כביש 6 נוח, מטופח, מהיר וחסר פקקים הוא פשוט עוזר למדינה, לסוחרים, למפעלים ולכלכלה בפרט לקדם את עסקיהם בכך שספקים מגיעים בזמן עם הסחורה לחנויות ולמפעלים, אנשים מגיעים בזמן לעבודה ולא נתקעים בפקקים כי ידוע שכל איחור בקבלת סחורה או כל איחור בהגעה לעבודה במיוחד אם היא כזו שמשפיעה על אחרים עולה למדינה ולכל בעלי העסקים כסף רב.

למען המטרה הזו עושה חברת "דרך ארץ" ימים כלילות עם צוות עובדים מסור ונאמן שמתפעל את כביש 6 וזה מתחיל מהצוות שעונה לטלפונים בכל שעה עבור כל נושא, ממשיך עם טכנאי דרך שמתחזקים באופן שוטף את הגשרים שקוראים את לוחיות הזיהוי וכלה בפטרולים שנעשים כל היום, כל השבוע לאורך כל השנה בכבישים רק על מנת לזהות ולטפל בכל בעיה קטנה שצצה. אך לא רק זה, בכל תקופה נתונה מתבצע סיקור מקיף האם כל היעדים שהוקצו לשנה טופלו וזה מתחיל בשמירה על איכות הסביבה, גינון וטיפוח צידי הדרך, הגנה על פרטי טבע מוגנים, בדיקת המנהרות הגדולות המצויות בדרך, פעולה זו של שימור, בדיקה, ניטור וטיפול היא זו שמציבה את כביש 6 במקום הראשון מבחינת כל ההיבטים האפשריים.

כתיבת תגובה