You are currently viewing מוזיאון ישראל | תרבות ואמנות | מוזיאון המדע | מחיר כרטיס – מוזיאון

מוזיאון ישראל | תרבות ואמנות | מוזיאון המדע | מחיר כרטיס – מוזיאון

מוזיאון

 

כל אחד זוכר לפחות ביקור אחד במוזיאון שהשאיר בו רושם עמוק. רבים מאתנו ביקרו במוזיאון במהלך טיול בחו"ל בארץ זרה או ביקור בעיר אחרת בארץ שאינה עיר מגורינו או ביקור במוזיאון בערים הגדולות בארץ- תל אביב, ירושלים, חיפה.

במוזיאון אצורים יצירות אמנות מסוגים שונים, ציורים , תמונות, צילומים ופסלים ולעתים גם פיסות היסטוריה אמיתיות כגון עצמים היסוטריים שנמצאו או התגלו, מסמכין וספרים ועוד חפצים עתיקים שערכם ההיסטורי והתרבותי כה רב שהם שמורים ומוצגים במוזיאון.

התצוגה של הדברים המוצגים במוזיאון היא על פי סדר מסויים שאותו בוחר אוצר התערוכה במוזיאון והסדר והארגון של הפריטים נועדו לשרת מטרת למידה. כשאנו צועדים במסדרונות המוזיאון, עוברים בין האולמות, מתרשמים , קורים , מתקרבים ומתרחקים, אנו למדים וצוברים ידע רב דרך תצוגת הפריטים במוזיאון.

לכל חפץ או פריט אמנות שמוצג במוזיאון יש ערך רב. כל פריט נבחר בקפידה כי יש לו משמעות לתצוגה, לתערוכה או לנושא של התערוכה במוזיאון. רק פריטי אמנות שיש להם משמעות ופרשנות מוצגים במוזיאון ולרב המציגים במטוזיאון נבחרים בקפידה. אמנים שהגיעו למעמעד של תצוגת האמנות שלהם במוזיאון, הם למעשה הוכרו על ידי המוזיאון כאמנים מוערכים.

החוויה במוזיאון היא חוויה עמוקה שמתאימה לכל אחד. רבים האנשים שחושבים שסיור במוזיאון הוא מתאים ופונה אך ורק לקהל איכותי, אינטיליגנטי שבקיא באמנות ובתרבות ויודע להעריך את היצירות המוצגות, מכיר את ההיסטוריה של האמנות ויש לו בסיס ידע לפני שהוא נכנס לתערוןכה במוזיאון. אך לא בהכרח הדברים נכונים. מוזיאון פונה לכולם, למבוגרים ולילדים ולכל שכבות האוכלוסיה וכל אחד יכול לקבל במוזיאון את הידע והחוויה שמתאימה לו. פרשנות על אמנות אינה חד משמעית והיא פתוחה לפרשנות רבה מכל אחד. כל אדם שבא לבקר במוזיאון יכול להתחבר ליצירות המציגות בו בדרכו שלו וברמה שלו, להתחבר ליצירות מסויימות, ולבקר בדרכו שלו את הפריטים המוצגים במוזיאון.

קיימים מוזיאונים לתחום דעת מסויים כגון מוזיאון המדע או מוזיאון ההיסטוריה, מוזיאון לאמנות עכשווית וכן הלאה. מוזיאונים אלו פונים לקהל מסויים, כי אז המבקרים יודעים עוד לפני הסיור במוזיאון מה יפגשו באולמות המוזיאון.

 

כתיבת תגובה