קניה | השכרה | רכב – ליסינג פרטי

כל מה שרצית לדעת על ליסינג פרטי

שוק הליסינג בישראל היה עד לפני עשור נחלתם של חברות וארגונים בלבד אשר סייעו במימון רכישת הרכב לעובד. מאז, שוק הליסינג השתנה ונפתחב גם האופצייה של ליסינג פרטי – בה האדם רוכש את הרכב באופן פרטי מבסוכניות המימון השונות בתנאי מימון נוחים. במילים אחרות ניתן לכנות עסקאות ליסינג פרטי גם בשם ליסינג מימוני כיוון שישנה חברה- בין אם חברת ליסינג, מימון או אפילו הבנק עצמו שהיא חברת המימון.

ממה מורכבת עסקת ליסינג פרטי והאם היא כדאית?

אז מה זה בכלל ליסינג? ליסינג היא שיטת רכישת רכב בתשלומים אשר נועדה להקל על רכישת רכב פרטי מצד הקונה. במקרה רגיל, כאשר מגיעים לקנות רכב חדש יש לשלם מאה אחוזים מסכום עלות הרכב במקום. בעסקאות ליסינג פרטי, הרעיון הוא שהקונה משלם עד 50 אחוז מגובה עלות הרכב במקום, ושאר הסכום נפרס לתשלומים, בדרך כלל של עד שלוש שנים. כיוון שחברת הליסינג היא שמאפשרת את רכישת הרכב בדרך הנוחה של תשלומים, הרכב למעשה נותר בבעלותה ואינו עובר לבעלות הקונה, כלומר הרכב משועבד לחברה. בתום תקופת החוזה הקונה יכול להחליט אם ברצונו לרכוש את הרכב או להחזירו לחברה.

עסקאות של ליסינג פרטי מחולקות לשלושה חלקים: מקדמה, תשלום חודשי ואופציה. המקדמה היא למעשה הסכום הראשוני שהלקוח משלם במקום שכפי שצויין יכול להיות עד 50% מערך גובה הרכב. התשלום החודשי הוא יתרת הסכום לתשלום אותה פורשים , הרעיון הוא להתאים את התשלומים בהתאם ליכולת המימון של הרוכש וכך שהפרישה לא תעלה על שלוש שנים. האופציה מתייחסת לסיות תקופת החוזה בין הקונה לחברה. הקונה יכול להחליט שהוא רוצה לקנות את הרכב מידי החברה או להחזיר אותו.

עסקאות ליסינג פרטי כדאי מאוד לסגור בחברות גדולות ומוכרות כיוון שהן מקבלות כמויות מלאי גדולות של רכבים מיבואני הרכב וכך יכולות לסייע בעלויות המימון. באם אתם שוקלים רכישת רכב ויודעים שתרצו לחדש אותו בכל שלוש שנים- אנו בהחלט ממליצים על עסקת ליסינג פרטית.

כתיבת תגובה