נמל אשדוד – נמל בלי הפסקה

נמל אשדוד

נמל אשדוד מנמליה העיקריים והחשובים של מדינת ישראל מאז ומעולם, דרכו עוברות מידי שנה מאות רבות של אוניות סחר מכל העולם כולו ומשאירות פה סחורה בעלות של מיליוני דולרים, דבר שמקדם בהרבה את נושא הכלכלה בארץ. הנמל הזה הוא עורק מרכזי חשוב במדינה שלנו והוא צופן בחובו יתרונות רבים שאין לאף נמל כזה בכל המזרח התיכון.

נמל אשדוד הוא לב ליבו של הסחר הבינלאומי במזרח התיכון היום ואפילו בעבר הרחוק מאוד ולכך קיימים תיעודיים היסטוריים המוכיחים ללא צל של ספק שכבר בתקופת הפלשתים הוא היה קיים ושימש כמעבר של סחורה בין העמים ובתוך המדינה. הדבר איננו שונה בהרבה גם היום. מבחינה גיאוגרפית נמל אשדוד מסוגל להעביר סחורה לכל מקום בארץ בקלות יתרה מפאת קירבתו יחסית למרכז הארץ, רק ארבעים דקות נסיעה מתל אביב ומפאת קירבתו לתוואי רכבת ישראל אשר מעבירה את המטענים לדרום ולצפון בכל רגע נתון.

התפתחות נמל אשדוד עם השנים

תחילתו של נמל אשדוד בשנת 1961 כאשר הוא נחנך רק לקראת סוף שנת 1963. זהו אחד הנמלים בעל עומק המים העמוק ביותר באזורנו ולכן התאפשר לתכנן אותו כפי שהוא היום והיד עוד נטויה. את הנמל מפאר שובר גלים ארוך מאד שעל מנת לבנותו היה צורך לשנע מעל 2.5 טונות של סלעים על גביי רכבות ומשאיות ענק מאזורים שונים בארץ. רגעי התהילה הראשונים היו כשהנמל החל לפרוק ולטעון סחורה כבר בשנת 1965 כאשר נכנסה בשערי הנמל אונייה שבדית שהביאה איתה מטען גדול של סוכר במקביל אליה הגיעה אונייה אחרת שהייתה הראשונה שהוטענה בנמל ב- 55,000 תיבות של פרי הדר מתוצרת הארץ.

אחת המעלות והיתרונות הגדולים של נמל אשדוד הוא קו הרכבות העובר בתחומו. הישג זה מקל משמעותית על שינוע סחורה לכל חלקי הארץ בזמן קצר יחסית כי אין צורך בהעמסת סחורה על משאיות שצריכות להתמודד עם הפקקים והלחצים הרגילים על הכביש. הסחורה מוטענת ישירות לרכבת שיוצאת לדרכה כמה וכמה פעמים ביום לצפון ולדרום. בנוסף, בתוך נמל אשדוד יושב בסיס חיל הים אשר תפקידו לפקח ולהגן על החלק הזה של המדינה החשוף לעיתים לצרות מים ולצד זה יש גם את הפן התיירותי שהופך את הנמל למשהו מאד צבעוני ונעים לעין עת מגיעים תיירים מכל העולם ומתחילים את הטיול שלהם ישר מתוך נמל אשדוד הגדול.

כתיבת תגובה