You are currently viewing מזגן – חובה כיום בכל בית

מזגן – חובה כיום בכל בית

 

חיפוש דירה בתל אביב זו חוויה קשה ומעייפת. יש ביקוש כה רב לדירות עד כדי כך שנוצר מצב אבסורדי בו בעלי דירות מרגישים בנוח להשכיר חורבות ולקרוא להן דרת סטודיו. יתרה מכך, אין הלימה בין גודל הדירה, מיקומה ואיכותה לבין המחיר. אבל אין מה לעשות – כאשר רוצים לגור במרכז העניינים יש מחיר שצריך לשלם וזהו המחיר. היה לי ברור שמעבר לאזור הגיאוגרפי שבו רציתי שתהיה הדירה שלי, היה ברור לי שיש שני דברים נוספים שלא אתפשר עליהם: הראשון הוא מצב השירותים והאמבטיה. אני מסרבת בכל תוקף לגור בדירה שתרגיש לי כמו הוסטל בהודו, ולכן האמבטיה והשירותים צריכים להיות במצב יחסית סביר.

דבר נוסף שהיה לי ברור הוא שאני לא נכנסת לדירה ללא מזגן. הקץ בתל אביב הוא בלתי אפשרי ואני לא יכולה לסבול חום ולחות. מאז שאני זוכרת את עצמי אני ישנה בקיץ עם פוך ומזגן ולא התכוונתי להתחיל לישון עם חלונות פתוחים ולהזיע ללא הפסקה במשך חודשי הקיץ החמים. בעודי נמצאת במלאכת חיפושי הדירה המתישה, חשבתי שמצאתי את דירת החלומות. הא הייתה בדיוק במקום שחיפשתי והשירותים והמקלחת שופצו לאחרונה אבל ברגע שבאתי לשאול על המזגן בעל הבית הקדים אותי והודיע חגיגית שאין בכוונתו לשים מזגן ושאם אני מעוניינת אני מוזמנת להוסיף אחד על חשבוני. הסתכלתי עליו בעיניים מלאות פליאה – מדוע שאני אוסיף לדירה משהו על חשבוני כאשר מדובר במוצר תשתיתי אשר יישאר בדירה וישמש את הדייר הבא שיגיע אחריי.

הוא קבע שאין על מה להתווכח בנושא. הוא שיפץ את השירותים לאחרונה ובלאו הכי יש הרבה ביקוש לדירה שלו ואין בכוונתו להתקין מזגן. תגובתו מאוד הכעיסה אותי אבל החלטתי שלפני שאתחיל להתלהם אלך הביתה ואחשוב על הדברים. אחרי שנרגעתי החלטתי שאין שום סיכוי שאני נכנסת לדירה ללא מזגן. עם כל הצער בכך שהדירה הייתה יכולה להיות מושלמת עבורי החלטתי לוותר עליה משום שאני לא מתכוונת לסבול כל חודשי הקיץ. הודעתי לבעל הבית שאני מוותרת על הדירה.

כתיבת תגובה