ירוק בעיניים: קיימות, מחזור ואיכות הסביבה

קיימות קשורה למעשה לאיכות הסביבה, וכל אחד מאתנו יכול לקחת חלק בתהליך שיקום הסביבה על ידי מחזור וצמצום פעולות שעושות לה נזק. בין השאר, אפשר למחזר כמעט כל דבר וכך לצמצם את כמות הפסולת.

קיימות היא היכולת להמשיך לקיים תהליך או מצב לאורך זמן רב. בהקשר האקולוגי, מדובר על שימוש במשאבים טבעיים שאינם מתכלים ובשימוש חוזר בפסולת. הפעולות האלה נועדו לצמצם את הנזק שאנו יוצרים בסביבה. שימוש במשאבים טבעיים לרוב מצריך הרבה כסף, דבר שלא אפשרי היום לרובנו, אבל כל אחד יכול לעשות מחזור וכך לצמצם את כמות הפסולת שהוא יוצר ולמזער את הנזק הסביבתי.

אפשר למחזר כמעט כל דבר שהתקלקל, נקרע, התבלה וכדומה, כמו גם דברים תקינים שכבר אין בהם שימוש או צורך. בביצוע מחזור יש תועלות סביבתיות וכלכליות כאחד, ולכן, קיימות ואיכות הסביבה אינן רק עניין אידיאולוגי אלא גם נושא כלכלי, שמביא הרבה אנשים בכל העולם למחזר כדי לצמצם את הצריכה שלהם ובכך להקטין את ההוצאות שלהם.

מחזור מאפשר לקחת פסולת וליצור לה מעגל חיים חדש, הכל לפי החומרים שמהם הפסולת מורכבת, התכונות שלה והמטרה שלשמה אנו רוצים למחזר אותה. בין השאר, ניתן לתת לבגד ישן מעגל חיים חדש כמטלית לניקוי אבק או ככיסוי לכרית נוי. עם חשיבה יצירתית, אפשר לעשות הרבה דברים עם מגוון חומרים שכלולים בפסולת שלנו.

הרבה פעמים, מחזור של פסולת מצריך השקעה כספית מסוימת, וזו אחת הסיבות שאנשים רבים אינם עושים מחזור של הפסולת שהם יוצרים. אבל לטווח הרחוק נראה שמדובר בהשקעה משתלמת. במקרים אחרים, המחזור לא מצריך כסף, רק קצת זמן פנוי ואהבה לעבודת ידיים. לדוגמא, ניתן להשתמש בניירות משומשים ליצירת פריטי נוי לבית ואפילו רהיטים.

איכות הסביבה בישראל

איכות הסביבה בישראל היא אמנם נושא שהולך ומתפתח, אך לעתים קרובות אנו נתקלים במחסור במודעות ובמשאבים ברשויות המקומיות. באשר לפסולת שלא מוצאים דרך למחזר אותה, ניתן למיין אותה לסוגים שונים- בדים, קרטונים, פלסטיק וכדומה, ולהשליך כל סוג למיכל המיועד לו. כיום, פזורים בכל עיר כמה מרכזי מחזור שבהם מרוכזים כל המיכלים שצריך, מה שמקל על התהליך עבור הממחזרים החדשים.

קיימות ואיכות הסביבה
מחזור היא אלמנט חשוב בקיימות ואיכות הסביבה

מלבד מחזור פסולת שיוצרים, ניתן לאסוף פסולת של אחרים ולהשתמש בה. אפשר למצוא פריטים לצדי פחי אשפה, לתקן או לשדרג אותם, ואפילו לפרק אותם ולהשתמש בחלקים לשימושים שונים.

אם כן, קימות יכולה להפוך בקלות לדרך חיים. אז אל תתעצלו, תמחזרו!

כתיבת תגובה