אתרי קניות באינטרנט | קנייה באינטרנט – מהפכה בשוק הצרכנות

קנייה באינטרנט – מהפכה בשוק הצרכנות עד לפני כמה שנים, אנשים הכירו אפשרות אחת לרכישת מוצרים – דרך החנויות המתאימות. כל אדם שהיה מעוניין לקנות מוצר, היה צריך לטרוח ולהגיע לחנות, להמתין בתור, לסחוב שקיות או ארגזים ובעיקר – להתאמץ. איש לא דמיין שהאינטרנט שיגיע לעולם כמה שנים לאחר מכן ייצור מהפכה גדולה כל כך בשוק הצרכנות הישראלית והבינלאומית.

אחת הפונקציות המדהימות ביותר המתאפשרות בזכות הרשת היא הקנייה באינטרנט.

כיום, אדם יכול למצוא כמעט כל מוצר באתרי קניות באינטרנט – מוצרי ביגוד, הנעלה, טואלטיקה, מוצרי חשמל, מכוניות, חלקי חילוף, פוליסות ביטוח והרשימה עוד ארוכה. לרשת האינטרנט יש יתרון אדיר – הזמינות שלה. ניתן להזמין כל מוצר בקלות ובנוחות ישירות מהמחשב הביתי, ללא צורך לצאת מהבית. ובינינו- למי אין היום מחשב? כללי זהב עם אתרי קניות באינטרנט למרות שקניה ברשת האינטרנט היא אופציה משתלמת ויעילה, גם בקנייה באינטרנט יש לנקוט משנה זהירות מפני נוכלים שמעוניינים לנצל לרעה את כספכם.

ישנם אתרי אינטרנט מפוקפקים שנראים נפלא במבט ראשון, אך במבט שני – אינם אמינים כלל ולא מומלץ להתקרב אליהם. ראשית כל, לפני כל קניה ברשת האינטרנט יש לבדוק את נושא האבטחה.

לכל חנות אינטרנטית  מקצועית שעושה שימוש בסליקה לכרטיסי אשראי או מקבלת מהלקוח פרטים אישיים, צריכה להיות תעודת אבטחה מאושרת. תעודת האבטחה מאשרת לצרכן שתהליך הקניה הינו מאובטח, והפרטים האישיים שאותם מסק מוצפנים ומוסתרים מעיניהם של "האקרים" למיניהם. קבלת תעודת אבטחה מוצגת לעיני כל באמצעות אייקון וקישור לעמוד פרטי החברה שסיפקה את התעודה. אל תתפשרו על פחות מכך.

שנית, עד כמה שזה נשמע מובן מאליו, יש לוודא ממי אתם קונים את המוצרים. קנייה באינטרנט מתבצעת באמצעות חנות ווירטואלית, ופרטי הבעלים וכתובת החנות לרוב מוסתרים מעיני הצרכן. יש לבדוק האם מדובר בחברה אמינה. חברה שלא מסתירה את פרטיה, ברוב המקרים אמינה וניתן לסמוך עליה. פרט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא את מדיניות הפרטיות באתר החנות. הכוונה בביטוי "מדיניות פרטיות" הוא האם ידוע לכם מה נעשה עם המידע אותו אתם שולחים לאתר.

בדקו האם הפרטים ששלחתם לאתר נשמרים באתר ונשארים מוצפנים (לא חשופים לעיני כל). אתרים מהימנים יציגו לכם את מדיניות הפרטיות בפירוט, כך שתוכלו לדעת בבירור מה נעשה עם הנתונים האישיים שמסרתם. כל הבדיקות הללו, הינן הכרחיות ביותר כדי לוודא שהקנייה באינטרנט שתבצעו לא רק שתהיה משתלמת, אלא גם שתבטיח את כספכם.

כתיבת תגובה