You are currently viewing הורים וילדים בישראל | פעילויות לילדים | חוויות – הורים וילדים

הורים וילדים בישראל | פעילויות לילדים | חוויות – הורים וילדים

הורים וילדים בישראל | פעילויות לילדים | חוויות – הורים וילדים

תקשורת בין הורים וילדים עוברת שינויים ותהפוכות רבות במהלך השנים מהרגע שנולדים הילדים ועד הרגע שהם עוזבים את בית הוריהם ועוד שנים רבות אחר כך כשהם הופכים להורים לילדים בעצמם.

הקשר הורים וילדים מושפע מאינספור דברים והוא שונה כמובן בכל משפחה ותלוי במספר גורמים, בתכונות האופי והסביבה של ההורים, בטמפרמנט איתו נולד התינוק והוא משפיע מיד על הקשר הורים וילדים וכמובן בתא המשפחתי , גודלו מבחינת ילדים נוספים במשפחה והמקום בין האחים של אותו ילד.

בימיו הראשונים של התינוק הקשר בין הורים וילדים הוא תלותי וטיפולי \ התינוק הרך שעדיין אינו מתקשר זקוק בעיקר לאמא שלו. יש המעידים כי הקשר בין הורים וילדים בשלב הראשוני של חיי התינוק הוא החשוב ביותר בחיי אדם שכן הוא מייצר את הבסיס לקשר הורים וילדים בהמשך החיים. הורים שהיו פנויים רגשית ופיזית לתינוק חדש בחייהם יצרו קשר אמיץ וק'רוב אל ילדם. כיצד טמפרמנט של תינוק יכול להשפיע על קשר הורים וילדים? כבר בימיו הרשאונים של התינוק ניתן לראות הבדלים בהתנהגות של העוללים. תינוק עם טמפרמנט רגוע ושלו, שנרגע בקלות , יונק בקלות לרוב ייצר קשר יציב יותר עם הוריו תינוק בעל טמפרמנט שונה, שבוכה הרבה ומתקשה להשאר שבע ולישון בקלות, יעורר פעמים רבות רגשות לא פשוטים אצל הוריו שעלולים להשפיע על התהוות הקשר בין הורים וילדים בהמשך הזמן.

גם המקום של הילד במשפחה משפיע על תקשורת הורים וילדים. ילדים בכורים לרב מפתחים קשר קרוב מאוד עם הוריהם בעוד ילדים שלישיים, רביעיים ויותר  גדלים בצורה עצמאית יותר ולרב גם מטופלים על ידי האחים הגדולים המשמשים להם הורים שניים בבית, הקשר בין הורים וילדים אלו יכול להחיות מושפע בריחוק במהלך השנים כאשר התקשורת היא הרבה פעמים עקיפה דרך האחים.

הקשר בין הורים וילדים חוטף זעזוע כאשר הילדים מגיעים לבגרות ושינויים רבים חילם בו בגלל השינויים שעוברים המתבגרים. הגבולות נפרצים והילדים מורדים בהוריהם בכל המובנים, אם תקופה זו לא תעבור בצורה טובה הקשר בין הורים וילדים עלול להפגע ממנה להמשך החיים.

 

כתיבת תגובה