דירות חדשות למכירה מול ישנות


דירות למכירה 
 הישן מול החדש

לא תמיד קלה הבחירה בין רכישת דירות חדשות או רכישה של דירות ישנות. לפעמים הקושי עולה כשמוצאים דירה ישנה ששופצה, אז מדובר במראה חדש אבל מה עם כל השאר?

כל מי שיצא לו לחפש נדלן למכירה לצורכי מגורים כבר יודע שמחיר דירות חדשות למכירה הוא בהרבה יותר גבוה ממחיר של דירות ישנות, וככל שהדירה ישנה יותר, ככה הערך שלה נמוך יותר.

עבור רבים, הבחירה בין דירות חדשות לבין דירות ישנות היא ברורה מאליה, ומבחינתם המחיר הקובע. אבל מה אם רוצים דירה יפה, שתחזיק מעמד לעוד שנים רבות לפני שיעלה הצורך לתקן משהו? אם כן, כשבוחרים דירה ישנה, לוקחים סיכון בכל מה שקשור למצב הפיזי שלה, וככל שהיא ישנה יותר, היא נוטה להיות סיכון כלכלי גבוה יותר. גם אם היא משופצת, צריך לקחת בחשבון את מצב הבניין כולו.

הרבה אנשים מחליטים לוותר על חיפוש דירות חדשות למכירה מכיוון שממילא ערך הדירות יורד כל שנה שחולפת. אחרים מתלבטים בנושא משום שהם רואים את ההשקעה בדירה לא למטרות רווח. במילים אחרות, הם לא מסתכלים לטווח הרחוק במחשבה של מכירה בעתיד, אלא מחפשים דירה שהכל בה תקין ובניין חדש ובמצב מעולה, כדי שהדירה תהיה שימושית להם וגם לילדים ואפילו לנכדים.

הבור הכלכלי

החיסרון של דירות חדשות הן כידוע במחיר שלהן. מי מאתנו יכול להרשות לעצמו לקנות דירה חדשה שתתאים לכל המשפחה בעלות של 1.5 מיליון שקלים? ובוא לא נשכח שככל שמתקרבים לאזור המרכז, המחירים גבוהים עוד יותר. רק כדי שנוכל לקבל משכנתא על דירה בשווי כזה נצטרך להביא סכום התחלתי של 500 אלף שקל. נוכל לנסות “לגרד” סכום משמעותי מההורים, ולנסות לחסוך, אבל הלחץ הכלכלי שנרגיש כל חודש בגלל המשכנתא עלול לחנוק אותנו.

לחיות על גג העולם

מי שהתחיל לעבוד ולחסוך כבר מגיל קטן, ומצא לו בן זוג שגם הוא חי על אותו עיקרון כל חייו, שניהם יחד יוכלו לשים את ההון העצמי שדרוש לקניית דירה חדשה בסדר גודל של מיליון וחצי. השאלה היא היכן נמצאות דירות חדשות למכירה בסכום שכזה?באזורים הטובים של חיפה, המחיר יכול להגיע ל 1.9 מיליון, ובתל אביב אפילו 3 מיליון.

חדש מול משופץ

אז מה קורה אם הדירה משופצת? או מה אם ניתנת לנו האפשרות לשפץ אותה בעצמנו,אחרי שנקנה אותה במחיר נמוך מאוד? במקרה זה, כדאי לבדוק את בניין המגורים כולו, היסטוריית טיפולים ותחזוקה שלו.

לסיכום

הכי טוב להיכנס לדירה חדשה, שידוע שהכל בה תקין כי מעולם לא היו בה דיירים לפני כן. אפשר היום למצוא פרויקטים של בניינים חדשים באזורים שונים ובמחירים שונים, החל מגינדי השקעות ועד עמידר.. בבחירה, יש למצוא את האיזון בין מה שרוצים לבין מה שיכולים לשלם

כתיבת תגובה